مشاوره، پیاده سازی، صدور گواهینامه های آتلیه
استانداردهای ایزو مرتبط با آتلیه عکاسی
دسامبر 13, 2020
مشاوره، پیاده سازی، و صدور گواهینامه ایزو
استاندارد های ایزو مرتبط با آلیاژها
دسامبر 16, 2020

ISO 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) چیست؟

مشاوره، پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو

ISO 45001 یک استاندارد سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (OH&S) شناخته شده بین المللی است. این استاندارد در مارس 2018 برای جایگزینی و گسترش رهنمودهای استاندارد OHSAS 18001 معرفی شد.

ISO 45001 الزامات مورد نیاز برای سازمانی را که می خواهد یک محیط کار سالم و ایمن را تأمین کند و از حوادث ناشی از کار و وضعیت بد بهداشتی پیشگیری کند، تعیین کرده است. همچنین شامل سازوکارهایی است که سازمان را قادر می سازد به تعهدات خود در زمینه بهداشت و ایمنی عمل کند.

گواهینامه ISO 45001 چیست؟

گواهینامه ISO 45001 یک روش عالی برای نشان دادن تعهد شما در زمینه رفاه کارمندان، تأمین کنندگان و مشتریان است. روند ارزیابی مستقل تأیید می کند که سازمان شما یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را پیاده سازی کرده است، اعتماد به نفس ذینفعان را افزایش می دهد، اعتبار تجاری شما را افزایش می دهد و به شما یک مزیت رقابتی می دهد.

مشاوران با تجربه آریا من گستر ما می توانند شما را از طریق فرآیند پیاده سازی و صدور گواهینامه ISO 45001، اجرای سیستم مدیریت OH&S برای سازمان شما راهنمایی کنند

برخی از ویژگی های پیاده سازی سیستم OH&S توسط مشاوران ما شامل موارد زیر است:

  • پیاده سازی یک سیستم مدیریت OH&S قوی
  • انجام برنامه ریزی مناسب و ارزیابی ریسک
  • آموزش بهداشت و ایمنی کافی برای کارمندان
  • افزایش آگاهی کارکنان از سیاست های ایمنی و بهداشت
  • اعلام مزایای سیستم های مدیریت OH&S به ذینفعان
  • تقویت توانایی شما در پاسخگویی به شرایط اضطراری
  • ایجاد فرآیندهای نظارت بر عملکرد و بهبود مستمر

ایزو 45001 چه مزایایی دارد

مزایای ISO 45001 برای تجارت شما می تواند قابل توجه باشد، از انطباق با تغییرات در قانون برای جلوگیری از حوادث، کاهش هزینه مطالبات و حمایت از کارمندان. پیاده سازی سیستم مدیریت سازگار با استاندارد به شما کمک می کند تا خطرات سازمان خود را کاهش دهید. این شامل فرایندهایی برای شناسایی خطرات و ایجاد رویه های اضطراری است.

تبدیل سازمان به مکانی امن برای کار برای بهره وری مفید است زیرا به حوادث مخرب کمتری منجر می شود و همچنین به بالا بردن روحیه کارمندان کمک می کند. در حالی که ماهیت انعطاف پذیر سیستم مدیریت ISO 45001 به شما اطمینان می دهد که می توانید با تغییرات آتی در قانون تطبیق دهید.

به طور خلاصه، ISO 45001 رویکردی پیشرفته و به روز در مورد OH&S ارائه می دهد، که خطرات و فرصت ها را به روشی ساختارمندتر از سیستم های مدیریت OH&S مانند OHSAS 18001 که قبلاً شناخته شده بودند، برطرف می کند.

چه سازمان هایی از ISO 45001 بهره می برند؟

استاندارد ISO 45001 برای هر سازمانی که می خواهد مدیریت ریسک H&S را بهبود بخشد، بهره وری را افزایش دهد و از اعتبار خود محافظت کند مناسب است. شما چه یک کسب و کار کوچک، بزرگ یا یک سازمان دولتی اداره کنید ، ISO 45001 با کاهش غیبت و حوادث در محل کار، کارآیی شما را افزایش می دهد.

استفاده از یک سازمان پیاده سازی، مشاوره و نمایندگی صدور گواهینامه مستقل مانند آریامن گستر برای کمک به شما در زمینه پیاده سازی و صدور گواهینامه سیستم مدیریت ISO 45001 به شما اطمینان می دهد که از همان ابتدا فرایندهای صحیح را اتخاذ کرده و در کمترین زمان ممکن گواهینامه ایزو 45001 بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =