ISO 45001

مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی

عملکرد بهداشت و ایمنی شغلی را بهبود بخشید، حوادث ناشی از کار را کاهش داده و از اعتبار خود محافظت کنید

سالانه تعدادی زیادی از کارکنان بر اثر حوادث محل کارشان دچار جراحات جدی می شوند.

استاندارد ISO 45001 در جهت ایمنی و بهداشت کاری،راه حل هایی را برای جلوگیری از خطرات محیط کار ارائه می دهد

ISO 45001 چیست؟

مشاوره، پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو 45001

ISO 45001 استاندارد بین المللی جدیدی برای مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است که جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شده است. این استاندارد خطرات محل کار را برای بهبود ایمنی کارکنان کاهش می دهد.

با اجرای استاندارد  ISO 45001 به شما این امکان را می دهد که نشان دهید سازمان شما بهترین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کار را دارد و  احتمال تصادفات و نقض قوانین را کاهش می دهد و همچنین عملکرد کلی سازمان خود را بهبود می بخشد.

این استاندارد از بسیاری از استانداردهای بهداشت و ایمنی موجود پیشی گرفته است زیرا توسط کمیته ای از متخصصان ایمنی و بهداشت شغلی تهیه شده است. سایر استانداردهای بین المللی در این زمینه مانند OHSAS 18001 ، رهنمودهای ILO-OSH سازمان بین المللی کار، استانداردهای مختلف ملی و استانداردها و کنوانسیون های بین المللی کار ILO را در نظر می گیرد. این امر آن را به یکی از با ارزش ترین سیستم های مدیریت بهداشت و ایمنی موجود تاکنون تبدیل کرده است.

فواید اجرای ISO 45001

در اینجا برخی از مزایای اجرای چارچوب های ISO 45001 آورده شده است:

  1. برای اطمینان از انطباق قانونی، کنترل هایی را ایجاد کنید: ISO 45001 می تواند به شما کمک کند تا کنترل عملیاتی ایجاد کنید که خطرات و فرصت ها، و همچنین سایر موارد قانونی را در نظر می گیرد.
  2. افزایش آگاهی از بهداشت و ایمنی: سیستم مدیریت OH&S به سازمانها کمک می کند تا آگاهی کارکنان را از خطرات ایمنی و بهداشت شغلی افزایش دهند ، اطمینان حاصل شود که کارگران در فعالیت های بهداشتی و ایمنی نقش فعالی دارند.
  3. اعتبار خود را افزایش دهید: دستیابی به گواهینامه این استاندارد به این معنی است که شما یک معیار بین المللی کسب کرده اید، و مورد توجه مشتریانی قرار می گیرید که نگران مسئولیت های اجتماعی خود هستند.

4. کاهش غیبت: با مدیریت بهتر خطرات H&S در محل کار شما می توانید از کارمندان محافظت کنید، میزان غیبت و گردش مالی را نیزکاهش دهید.

5. بهبود مدیریت موارد انطباق H&S: ایزو 45001 توانایی شما در پاسخگویی به مسائل مربوط به انطباق نظارتی افزایش می دهد، هزینه های کلی حوادث و خرابی را کاهش می دهد.

6. مدیریت بهتر خطرات بهداشت و ایمنی: این استاندارد به شما کمک می کند خطرات بهداشتی و ایمنی مرتبط با فعالیت های خود را شناسایی کنید و به دنبال از بین بردن آنها یا کنترل تأثیرات آنها باشید.

 

اعلام هزینه

الزامات ISO 45001

استاندارد ISO 45001 متشکل 10 بند است که 4 حوزه اصلی را در بر میگیرد

  1. مفاد سازمان: مفاد سازمان به عوامل داخلی و خارجی گفته می شود که بر تجارت شما تأثیر می گذارند. برای اینکه سیستم مدیریت OH&S برای افراد مسئول مرتبط و کاربردی باشد، باید این عوامل داخلی و خارجی تعیین شود. برای پاسخگویی به این نیاز، باید بدانید که چه کسی و چگونه تحت تأثیر این موارد قرار می گیرد. این شامل بازدید کنندگان و پیمانکاران فرعی است.
  2. خط رهبری: جهت دستیابی به اهداف OH&S به روشی عملی، باید نقش ها و مسئولیت ها را به روشنی مشخص کنیم. تیم رهبری شما باید مسئولیت سیستم مدیریت OH&S را بر عهده بگیرند و اطمینان حاصل کنند که کارکنان شما از ابزارها و منابع لازم برای اجرای موفقیت آمیز استاندارد برخوردار هستند.
  3. برنامه ریزی: این الزام تجارت شما را در همگام سازی و واکنش به تغییرات اماده می سازد. برای انجام این کار، شما باید یک برنامه مشخص برای شناسایی، ارزیابی و مدیریت خطرات OH&S تنظیم کنید. همچنین باید مشخص کنید که چطور این امر به پرسنل اصلی اطلاع داده می شود و چگونه اسناد مربوطه را مدیریت خواهید کرد.

4. پشتیبانی:  برای اجرای این الزام، شما باید ابزار و منابع لازم را برای پیاده سازی، اجرا و نگهداری سیستم مدیریت OH&S خود فراهم کنید. این می تواند شامل ارائه آموزش به پرسنل اصلی، خرید تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) و روشن نمودن اهداف شما باشد.

5. عملیات: این الزام شما را تشویق می کند تا رویه های موجود را ارزیابی کرده و تعهدات قانونی را یادداشت کنید. هنگامی که دانش کسب کردید، باید نحوه شناسایی و مقابله با شرایط اضطراری، خطرات و فرصت ها را برنامه ریزی کنید. ارزیابی ریسک به طور منظم و جدی می تواند بخش اساسی از این الزام باشد

6. ارزیابی عملکرد: برای اینکه بدانید عملکرد خوبی دارید، باید معیارهایی برای اندازه گیری آن ایجاد کنید و عملکرد بهداشت و ایمنی شغلی خود را کنترل و ارزیابی کنید. سپس این شواهد نشان می دهد که سیستم مدیریت OH&S شما تا چه میزان موثر است.

7. بهبود: بهبود مستمر یکی از الزام های اصلی این استاندارد است. این نشان دهنده آن است که شما به آینده چشم دارید و همیشه در پی عملکرد بهتر هستید. این امر می تواند از طریق نظارت و ارزیابی منظم و همچنین اقدامات اصلاحی مناسب به دست آید.

 

آریا من گستر چطور میتواند به شما کمک کند؟

روند اجرایی آریا من گستر تجارت شما را برای رسیدن به موفقیت تایید میکند.

مقرون به صرفه

فرآیند های ما بدون هیچ گونه ابطال وقت انجام می شود، و سعی می کنیم در اسرع وقت پروژه را به شما تحویل دهیم. همچنین شرایط پرداخت ما بسیار متنوع است به همین دلیل شما در پرداخت هزینه ها بسیار راحت هستید. در واقع هر گونه ارتباط با ما باعث ترقی سازمان شما می شود، این یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که در هر قراردادی با ما شاهد آن خواهید بود.

مشاوران و بازرسان ما

تیم مشاوران و بازرسان ما به سراسر کشور سفر می کنند، سابقه و تخصص آنها یکی از دلایل پیشرفت ما در این زمینه است آنها با وسواس زیادی به پیاده سازی و نظارت بر امور می پردازند تا مجموعه شما به سکوی موفقیت دست یابد.

سادگی کار با ما

تمام سعی ما بر این است که الزامات را طوری پیاده سازی کنیم تا با مجموعه شما همخوانی کامل داشته باشد، و به راحتی بتوانید از مزایای استاندارد ها استفاده کنید، و بیشترین بهره را برده باشید.

سه مرحله تا اخذ گواهی

با کمک آریامن گستر فرایند اخذ گواهی را به کم ترین زمان ممکن تبدیل کنید

1
تجزیه و تحلیل مغایرت ها

یک مشاور آریامن  سازمان شما را بازرسی می کند و به بررسی و مستند سازی رویه فعلی سازمان شما میپردازد تا مواردی که با الزامات استاندارد مطابقت ندارد شناسایی شود.

2
پیاده سازی

اکنون وقت آنست تا به پیاده سازی الزامات بپردازید مشاوران ما در این برهه در کنار شما هستند و انجام این مرحله را بسیار آسان تر می کنند.

3
اخذ گواهی

در این مرحله یک بازرس از سازمان شما بازدید می کند و و به پردازش مستندات و تغیراتی که انجام شده میپردازد مشاوران ما در روز بازرسی در کنار شما هستند و از سازمان شما دفاع خواهند کرد، در صورت رضایت بازرس گواهینامه استاندارد به شما تعلق میگیرد.

آخرین اخبار ایزو 45001

مشاوره، پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو

ISO 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) چیست؟

ISO 45001 یک استاندارد سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (OH&S) شناخته شده بین المللی است. این استاندارد در...
مطالعه بیشتر