مشاوره، پیاده سازی، و صدور گواهینامه ایزو های مرتبط با سیستم های سرمایشی گرمایشی
استاندارد های ایزو مرتبط با سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع
ژانویه 11, 2021
مشاوره، پیاده سازی، و صدور گواهینامه ایزو 13485
ISO 13485 (سیستم مدیریت کیفیت در تجهیزات پزشکی) چیست؟
ژانویه 20, 2021

مزایای پیاده سازی IATF 16949 (سیستم مدیریت کیفیت در صنایع خودرو)

مزایای پیاده سازی iatf 16949

مزایای IATF 16949 را شرکت های کوچک و بزرگ با صرفه جویی در هزینه و ارتقا کارایی سازمان خود مشاهده کرده اند. برخی از این مزایای مهم در ادامه ذکر شده:

اعتبار و تصویر سازمان:

IATF 16949 یک استاندارد شناخته شده بین المللی است. این استاندارد به معتبر ترین سیستم مدیریت کیفیت (QMS) در صنایع خودرو سازی تبدیل شده و جایگزین الزامات منتشر شده قبلی شده است. هنگامی که مشتری در بازار رقابتی امروز به دنبال یک تامین کننده است، اغلب داشتن یک QMS بر اساس IATF 16949 مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین داشتن یک گواهینامه IATF 16949 بر اعتبار سازمان شما و همچنین تصویری که سازمان ها و رقبا از سازمان شما دارند تاثیر گذار است.

اعتبار برای تأمین صنعت خودرو:

این مورد می تواند یکی از اصلی ترین انگیزه های شرکت ها در اخذ گواهینامه IATF 16949 باشد. برای جلب مشتریان بزرگ از صنعت خودرو، سازمان ها باید توانایی خود را در ارائه محصولات با کیفیت و بدون نقص نشان دهند.

بهبود رضایت مشتری با IATF 16949 :

یکی از 7 اصل مدیریت کیفیت که توسط IATF 16949 مورد استفاده قرار گرفته است، بهبود رضایت مشتری با برنامه ریزی و تلاش است. این می تواند با بهبود رضایت مشتری حاصل شود که منجر به حفظ مشتری و تجارت می شود. خوشحالی و رضایت مشتریان کلید وفادار نگه داشتن آنهاست.

رویکرد فرایند:

از طریق مشاهده متوالی فرآیند ها و تعاملات با استفاده از IATF 16949، سازمان ها شاهد پیشرفت در کارایی و همچنین صرفه جویی در هزینه ها خواهند بود. همچنین، کاهش تولید زباله در سراسر زنجیره تامین، یکی از اهداف اساسی IATF 16949 است.

تصمیم گیری:

یکی دیگر از اصول مدیریت کیفیت IATF 16949 استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر شواهد با هدایت تصمیمات شما بر اساس داده های واقعی است. سازمان ها با قرار دادن منابع بر مناطقی تمرکز می کنند که حداکثر پیشرفت و اثربخشی داشته باشند.

پیشرفت مداوم با IATF 16949 ( بهبود مستمر):

بهبود مستمر یکی دیگر از اصول مدیریت کیفیت IATF 16949 است که با بهبود فرایندهای شما حاصل می شود. بازده سازمانی و صرفه جویی در هزینه، می تواند یک مزیت قابل اندازه گیری باشد. با بهبود مستمر و سال به سال، شرکت ها می توانند مزایای بهبود مستمر را مشاهده کنند.

انگیزه و توانمندسازی کارکنان:

اگر کارمندان در بهبود فرایندها مشارکت داشته باشند، بیشتر درگیر این مسئله می شوند و احساس مسئولیت بیشتری می کنند . چه کسی بهتر از فردی است که در این فرایندها کار می کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کند. کارمندان متعهد بهره وری بالاتری دارند و به شرکت در بهبود و صرفه جویی کمک می کنند، به ویژه اگر درک کنند که کیفیت فرایند تا چه اندازه به آنها بستگی دارد و چه تاثیراتی بر مشتری می گذارد.

رشد سریع در زنجیره تامین:

این استاندارد به سازمان ها کمک می کند تا به رشد سریع در زنجیره تامین خودرو جهانی پاسخ دهند و نیازهای جدید ناشی از پیشرفت تکنولوژی را برطرف کنند.

کاهش خطر شکست با تفکر مبتنی بر ریسک همراه با IATF 16949:

با تاکید بیشتر بر تفکر مبتنی بر ریسک، این استاندارد به شما در کاهش خطرات شکست در زنجیره تأمین کمک کرده و سازمان شما را تا حد زیادی مقاوم می کند.

محافظت از نام تجاری شما و حفظ اعتماد مشتری :

تعهد سازمان شما نسبت به استاندارد IATF 16949 راهی قدرتمند برای نشان دادن تعهد شما نسبت به شیوه های کاری مسئولانه و اخلاقی است. این می تواند به محافظت از نام تجاری شما و حفظ اعتماد به نفس مشتری کمک کند که به نوبه خود می تواند فرصت های تجاری بیشتری را فراهم کند.

فرصتی برای ادغام و کارایی بیشتر:

ISO یک ساختار و متن اصلی را برای تمام استانداردهای سیستم مدیریت خود به نام ضمیمه SL معرفی کرده است.
IATF 16949: 2016 از همان ساختار ISO 9001: 2015 و سایر استانداردهای سیستم مدیریت مشترک از جمله ISO 14001: 2015 مدیریت محیطی و ISO 22301 مدیریت تداوم تجارت پیروی می کند. این بدان معناست که اجرای استانداردهای سیستم مدیریت چندگانه سریعتر و آسان تر خواهد بود. ساختار مشترک مزایای متعددی را با کاهش تکثیر، افزایش کارایی و ارائه دید کاملی از کل سازمان، برای شما فراهم می کند.

به بهبود قدرت رقابتی سازمان ها کمک می کند:

استاندارد IATF 16949: 2016 باعث می شود صنعت خودرو سطح بالایی از ایمنی و کیفیت را نشان دهد و این با زنجیره های تأمین پیچیده و فزاینده ای که در سراسر جهان وجود دارد، محقق می شود. شما می توانید تعهد خود را نسبت به حفظ کیفیت و تحویل به موقع نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =